Vragen? Bel mij direct: 06 - 235 387 16
Ik ben journalist, filmmaker en persvoorlichter altijd nieuwsgierig naar wat mensen beweegt. Wat zijn hun drijfveren, passie en wat is de invloed van de samenleving op het menselijk gedrag. Tijdens mijn studie Communicatiewetenschap aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen maakte ik mijn eerste documentaire over de pensionering van mijn vader en werd ik gegrepen door de kracht van beeld, geluid en muziek. Door de opleiding tv-journalistiek aan de School voor Journalistiek in Tilburg leerde ik hoe je een verhaal kunt vertellen en hoe je ervoor zorgt dat mensen geboeid blijven kijken. Als tv-journalist werkte ik bij Omroep Gelderland en maakte ik items voor het dagelijkse journaal. Voor een selectie van mijn items klik hier: Bij AT5 in Amsterdam maakte ik mijn eerste langere documentaires zoals over dansers bij het Nationaal Ballet die gedwongen waren hun passie op te geven: Stoppen met dansen
Als voorlichter werkte ik vervolgens jaren bij verschillende belangenorganisaties waarbij ik probeerde om nieuwswaardige onderwerpen onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers, radio en tv. Ik raakte gefascineerd in het reilen en zeilen van de media en besloot om mijn baan als voorlichter en journalist te combineren. Als persvoorlichter heb ik vervolgens jarenlang gewerkt bij verschillende grote organisaties als de NCRV, Cordaid, Samenwerkende Hulporganisaties (SHO), Kerkinactie en Milieudefensie. Als programmacoördinator bij Movies that Matter organiseerde ik voor Amnesty International het hoofdprogramma op het film- en debatfestival in Den Haag. Ik selecteerde films, documentaires en organiseerde debatten met regisseurs en internationale activisten.
Maar ik miste het maken van eigen films en documentaires. Sinds een paar jaar maak ik als 'camjo' journalist promotievideo's, achtergrondverhalen en documentaires. Ik werk zelfstandig en doe van het begin tot het eind redactie, camerawerk, verslaglegging en/of interviews, regie en montage. Dat is in de eerste plaats goedkoper, maar voor de klant ook een stuk minder 'bedreigend' dan een complete filmploeg over de vloer. Door mijn brede en ruime ervaring bij grote corporate organisaties, NGO's en bedrijven weet ik als geen ander wat wél en juist niet werkt. Ik kies de beste vorm, met de grootst mogelijke impact.
Een beeld zegt 'meer dan 1000 woorden', het is daarom belangrijk om precies de juiste beelden te kiezen om de boodschap zo helder mogelijk over te brengen.
Geïnteresseerd?